Vår historie
Vi skal utdanne Nordens beste selgere og ledere.
Vår historie
Vi skal utdanne Nordens beste selgere og ledere.
«In business, a rainmaker is a person who brings in new business and wins new accounts almost by magic, since it is often not readily apparent how this new business activity is caused. It means generating substantial new business or additional cash flow … » – Wikipedia.

Med 20.000 studenter (2.400 ledere) i 1.400 bedrifter, er Kay Egil Ellingsen blant Skandinavias mest erfarne coacher og utviklere innen omstilling. Kay er fagansvarlig og forfatter av 4 bøker innen salg, ledelse, atferdspsykologi og kommunikasjon.
Historien bak Rainmaker Academy AS
Det startet med en visjon om å hjelpe flere selgere og ledere i Norge med å selge mer, lukke flere salg og bygge en lønnsom kundeportefølje. Vi i Rainmaker Academy tror at hvem som helst kan bli en bestselger i sin bedrift. Salg er en prosess. Det er systematisk arbeid.

For over 20 år siden startet Kay Ellingsen å bygge opp sin ekspertise innen salg og lederutvikling. Han har siden den gang stadig testet og eksperimentert med flere metoder, prosesser og strategier.
Dette salgsverket har blitt perfeksjonert i over 20 år hos over 20.000 selgere (hvorav 2.400 er ledere) i over 1.400 ulike bedrifter. Kay har gjennom denne tiden vært fysisk til stede internt hos bedriftene som rådgiver, faglærer på Markedshøgskolen og vært foredragsholder på flere seminarer.

Raskt frem til 2018: Kay Egil møter Knut Egil Vedvik som tar opp et interessant tema, ”Kay, hvordan kan vi hjelpe et ubegrenset antall selgere og ledere i Norge med å skape vekst og utvikling? Se for deg å sette all denne kompetansen i et systematisk, digitalt kurs, som hvem som helst kan melde seg på – i eget tempo!”

Dette har Kay lenge tenkt på – å skalere fra grupper på 10, 20 og 50 personer – til å hjelpe enda flere med å mestre salg.

I juni 2018 går Kay Egil og Nikolas Ellingsen, Knut Egil og Carl-Wilhelm Vedvik sammen for å etablere Rainmaker Academy AS. Visjonen er å bygge Skandinavias mest effektive salgsakademi og mest verdifulle onlinekurs for selgere, ledere og konsulenter.
Din fremtid som en rainmaker
Alt er salg og alle har store fordeler av å bli bedre på salg. Ønsker du å lukke flere salg, bli bedre i forhandlinger eller bli god på å argumentere? Vil du holde en presentasjon like bra som Steve Jobs? Vil du lære å forstå mennesker bedre, takle innvendinger og bygge gode, langsiktige relasjoner?
Dette er noen av temaene som Rainmaker Academy har et detaljert pensum på. Du kan til og med bruket kurset som et oppslagsverk, slik at du kan finne de metodene og teknikkene du bør bruke i din nåværende salgssituasjon.

Hvordan kommer jeg meg videre i denne fasen av forhandlingen? Slå opp i Rainmaker Academy og finn det du trenger.

Vårt mål etter at du har tatt kurset, er at du skal nå din salgskvote hver måned. Du skal kunne følge opp dine kunder på en smartere og mer effektiv måte. Du skal alltid være frampå, og ikke ligge bak skjema. Du er ikke lengre redd for å bli avvist eller dumme deg ut, men du leder møtet og presenterer som en bestselger.

Vi ønsker at du etter kurset, er mer utadvendt, tøffere og kan snakke med ledere med god selvtillit. Du er verdt tiden til andre, og kan close flere dealer enn før.

Vi vil at du – enten du er selger, leder, bedriftseier eller konsulent – skal bygge en lønnsom kundeportefølje, som gir deg gode og stabile inntekter fremover. Slik at du på den måten kan ta mer fri og reise mer.

Rainmaker i sin fulle betydning, i følge Wikipedia (direkte oversatt):

«I næringslivet, er en Rainmaker en person som bringer inn business og nye kunder på nesten magisk vis, fordi det ofte ikke er helt synlig hvordan denne forretningsaktiviteten skjer. Det betyr å generere et betydelig antall nye kunder og cash flow, fra kilder som noen ganger ligger utenfor eksisterende kanaler. Andre ganger ved å knytte kontakt med personer på en ikke-tradisjonell måte eller i skjulte kanaler, og noen ganger ved å lande bedre avtaler med eksisterende klienter. En Rainmaker er ofte en nøkkelperson i bedriften eller organisasjonen, og er ikke nødvendigvis en selger, men også en leder og en person som er høyt anerkjent i selskapet. »